Summa sidvisningar

fredag 8 december 2017

Besök på gång!

Tumbagymnasium
Fredag 8 december 2017

Hej ungdomar!

Jag hoppas att ni har det fint!

På måndag ska vi ha ett härligt besök. Sedan några år har jag Abdul Baqi (Samandar) (https://www.facebook.com/baqi.abdul2?fref=ts) bland mina vänner i Ansiktsboken. Han är en tysk-afghan man som lever och verkar i Kabul, Afghanistan. Han är mycket aktivt i sociala frågor och arbetar både med frågor kring ungdomar och kring kvinnor. Han driver ett hem för föräldralösa och fattiga barn.

Just nu är han i sitt andra hem i Tyskland och idag kommer han till Sverige och blir kvar till tisdag. Jag har bett honom komma och besöka oss här på TG och han har tackat ja. Han kommer till oss på måndag 11/12.

Bland annat kommer han att besöka min lektion i Sociologi (Naderoteket kl. 9:00).

Vill ni vara med och har ni möjlighet till det? I så fall är ni väldigt välkomna till oss. Ta gärna med dig vänner som kan vara intresserade av stöd-, kvinno- och biståndsfrågor samt frågor som rör Afghanistan.

Mvh

Nader Sani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar